مقاله ها

شیر برقی دستگاه تزریق پلاستیک

شیر-برقی

انواع شیر های برقی واحدهای کنترلی هستند که در صورت داشتن انرژی الکتریکی شروع به کار می کنند و اجازه جریان سیال را می دهند. همچنین در صورت قطع انرژی الکتریکی خاموش شده و از کار می افتند. محرک شیر برقی به شکل یک آهن ربای الکتریکی است. به هنگام جریان داشتن انرژی از سوی پمپ هیدرولیک، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که یک پیستون یا آرماتور چرخشی را در برابر عملکرد فنر می کشد. شیرهای برقی به دلیل دارا بودن امکان کنترل از راه دور نسبت به شیرهای مکانیکی و دستی برتری بسیار زیادی دارند. از طریق این محصول هیدرولیک می توان جریان الکتریکی را برقرار کرده و مسیر جریان سیال را باز یا بسته کرد. برتری دیگری که قابل ذکر است، سرعت پاسخ دهی شیرهای الکتریکی نسبت به نوسانات جریان می باشد.

در دستگاه تزریق پلاستیک که به عنوان پرس تزریق نیز شناخته می‌شود، از شیر برقی استفاده می شود. استفاده از این دستگاه به منظور تولید محصولات پلاستیکی توسط فرآیند قالب‌گیری تزریقی است. این دستگاه از دو قسمت اصلی، واحد تزریق و واحد گیره (بستن) تشکیل شده است.با نصب شیر برقی در این دستگاه می توان جریان سیال آن را کنترل کرد.

برای اطلاع انوع شیر برقی بر روی اینجا کلیک کنید.

طرز کار شیر برقی

شیر سلونوئید یک شیر کنترلی الکتریکی است. این شیر دارای یک بخش برقی است که یک سیم پیچ الکتریکی با هسته فرومغناطیسی متحرک (پیستون) در مرکز آن است. قطعۀ اصلی این شیرها، سلونوئید است که در مرکز شیر قرار گرفته و از درون آن سوزنی شیر رد شده است. دورتا دور سلونوئید نیز سیم پیچ شیر قرار گرفته است. با وصل شدن جریان در سیم پیچ، سلونوئید به عنوان مغزی این آهنربای الکتریکی عمل می کند. به این شکل حرکت به صورت خطی در آمده و سوزنی شیر به حرکت در می آید. در حالت استراحت، پیستون یک دهانه کوچک را بسته است. جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود.

موارد استفاده از شیر های برقی

موارد معمول استفاده از شیرهای برقی در سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک، برای کنترل سیلندرها، موتورهای نیروی سیال یا شیرهای بزرگتر صنعتی استفاده می شوند. در سیستم های بارانی اتوماتیک آبیاری از شیرهای برقی با کنترل کننده اتوماتیک نیز استفاده می شود. همچنین در دستگاه های تزریق پلاستیک از این شیر استفاده می شود.

شیر برقی در دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه های تزریق هیدرولیکی برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می‌شوند. شیر برقی یا سلونوئید ولو وسیله‌ای است که برای کنترل جریان مایعات و گازها در این دستگاه به کار برده می‌شود. و با کنترل جریان سیالات تولید قطعات پلاستیکی را تسهیل می کند.

اگر در دستگاه های هیدرولیکی از شیر های برقی هیدرولیکی بی کیفیت استفاده شود، و یا اصول نگهداری در این سیستم ها رعایت نشود، در نتیجه آن افت فشار در سیستم هیدرولیکی اتفاق می افتد. این مسئله باعث بروز مشکلاتی برای دستگاه تزریق پلاستیک خواهد آورد که منجر به تعمیرات دستگاه تزریق پلاستیک خواهد شد.

خرابی سیم پیچ شیربرقی می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود. اعمال ولتاژ نادرست روی سیم پیچ باعث خرابی آن شده و ممکن است باعث سوختن سیم پیچ شود. همچنین تورم الکتریکی ممکن است به سیم پیچ آسیب برساند. سیم پیچ سوخته قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

اطلاعات تماس:

تهران لاله زار جنوبی پاساژ اتحادیه طبقه زیر همکف پلاک ۳

۰۲۱-۳۳۵۳۰۳۴۲

۰۲۱-۳۳۵۳۰۳۶۲

۰۲۱-۴۰۳۳۰۲۱۲

۰۲۱-۴۰۳۳۰۲۱۴

 info@hydro-part.com

‫5/5 ‫(1 نظر)